Regels

Het inleggeld bedraagt €40,- ongeacht het aantal spelers per team en zal voorafgaande het toernooi bij het wedstrijdsecretariaat moeten worden overgemaakt.

* Wedstrijden duren 12 minuten, de troostfinale en grote finale duren 15 minuten

* Als een bal over de achterlijn is geweest, wordt het spel hervat met een uitworp of uittrap door de keeper of hoekschop voor de aanvallende partij.

* Als een bal over de zijlijn is geweest, wordt het spel hervat met een inworp.

* Een bewuste terugspeelbal mag door de keeper niet met de handen opgepakt worden. Het spel wordt dan hervat met een indirecte vrije trap.

* De eindstand van de poule wordt als volgt bepaald: punten, doelsaldo, onderling resultaat. Mocht dit geen uitsluitsel geven worden er strafschoppen genomen.

* Bij een gelijke stand in de knock-outfase zal de uitslag ook worden bepaald door strafschoppen.

* Bij strafschoppen neemt ieder team 5 strafschoppen en zal de keeper tijdens het nemen van de strafschop op de doellijn moeten blijven staan.

* De buitenspelregel is niet van kracht.

* Eerstgenoemde ploeg begint de wedstrijd met de aftrap en speelt, indien nodig, in de geleverde hesjes.

* Spelers mogen slechts met 1 team meedoen.

* De spelers mogen niet jonger zijn dan 16 jaar.

* Het meedoen is op eigen risico en de organisatie kan niet aansprakelijk worden gesteld.

* De toernooicommissie heeft de beslissende stem.

* Er worden geen ballen verstrekt.

* Het is niet toegestaan alcohol of drugs te nuttigen tijdens het toernooi. Bij overtreding wordt het team gediskwalificeerd.

* Bij onsportief gedrag kan de speler een gele kaart krijgen, wat leidt tot een tijdstraf van 3 minuten. De scheidsrechter is hier leidend in.

* Bij een zeer ernstige overtreding of vergrijp kan een spelers worden uitgesloten van deelname aan de rest van het toernooi. De scheidsrechter is hier bepalend in.

* Rode kaart betekent 1 wedstrijd schorsing of uitsluiting van het gehele toernooi. De scheidsrechter die de kaart gaf is hier leidend in. De AC functioneert als tuchtcommissie.

* Het begin van de wedstrijd wordt centraal aangegeven. De organisatie geeft ook aan wanneer de laatste minuut ingaat. De scheidsrechter bepaalt naar eigen inzicht wanneer er afgefloten wordt.

* Het dragen van scheenbeschermers is verplicht!